måndag 23 april 2012

Berlin, I love you!

Berlin är en bra stad. Jag gillar Berlin. Alla är så chilla-på-livet-aktiga och det gillar jag.
Ölen är billig och vart du än är kan du alltid få en öl, vilken tid på dygnet som helst. Alla går runt med en flaska i handen. Större delen av befolkningen röker. Skulle kunna lala runt på gatorna i veckor. Kommer definitivt åka tillbaka och det snart. Väldigt snart. Om en månad si så där. Om allt går som det ska vill säga. (kommer antagligen inte göra det men drömma kan man alltid göra).
Enda felet med Berlin är att dom pratar tyska. Ja, jag vet att man pratar tyska i Tyskland men tycker ändå inte om det. Kan bero ganska mycket på att jag verkligen inte förstår ett enda ord på tyska. Inte ett skit fattade jag. Tur att ragget pratade lite engelska i alla fall.

Men nu är det slut och dags att gå tillbaka till verkliga livet. Ingen mer öl till både frukost, lunch, middag och all tid där i mellan. Jobbet väntar och det är bra. Jag ska jobba mitt ass of så jag snart kan åka tillbaka till ölets hemland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar